Monday, December 29, 2008

SELAMAT TAHUN BARU

Salam,

Selamat menyambut Maal-Hijrah. Tahun 1430 Hijrah merupakan satu titik permulaan untuk kita semua meneruskan kehidupan dengan niat dan tekad untuk membaiki diri. Dunia kini terus dilanda pelb agai peristiwa yang mengemparkan sama ada suka mahupun duka. Rentetan peristiwa yang dapat kita dengar dan saksikan di seluruh pelusuk dunia sewajarnya memberi pengajaran dan mewujudkan sempadan kepada kita. Ayuh, mari kita bersama-sama tanpa mengira yang tua atau yang muda merubah di ri menjadi lebih baik daripada tahun sebelumnya.

Jadilah insan biasa yang bekerja secara luar biasa. Sesuatu yang biasa bagi seseorang mungkin luar biasa bagi orang yang lain. Contohnya seorang pelajar A biasa mendapat A dalam Matematik manakala pelajar B tidak biasa mendapat C dalam Matematik. Pelajar B sebagai insan biasa dengan bekerja secara luar biasa pasti akan dapat merealisasikan untuk mendapat C malah A dalam matematik.

Untuk beru bah, kita mesti mempunyai perancangan di awal tahun lagi. Tanpa perancangan pasti perubahan yang ingin dilak sanakan sukar dicapai. "Fail to plan" bermaksud "Plan to fail.

Ayuh! merubah nasib bersama untuk dunia dan akhirat.

Blog ini dimulakan pada Jam 12. 57 a.m pada 1 Muharram 1430H bersamaan 29 Disember 2008 sebagai langkah untuk saya berkongsi dengan sesiapa sahaja maklumat yang berguna dalam kehidupan duniawi dan akhirat.

No comments: